(1) ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης | ||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Μεταπτυχιακό | ||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | MBA0209 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 2ο |
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |
Διαλέξεις | 3 | ||
Σύνολο | 3 | 6 | |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Ειδίκευσης | ||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ | |||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ | Ελληνικά | ||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Όχι | ||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://www.eclass.tuc.gr/courses/MPD320/ |
(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
|
Γενικές Ικανότητες |
|
(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Βασικές προσεγγίσεις στρατηγικής. Ανάλυση εξωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος. Αλυσίδα αξίας της επιχείρησης. Ανάλυση SWOT. Στρατηγικοί στόχοι. Υλοποίηση στρατηγικής. Στρατηγικές επίτευξης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Στρατηγική και καινοτομία. Τεχνολογική στρατηγική. Εταιρική διακυβέρνηση. Μελέτες περίπτωσης. |
(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Εξ αποστάσεως εκπαίδευση |
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | ||||
Στη Διδασκαλία: | - Διαφάνειες, παρουσίαση περιεχομένου από ιστοσελίδες | |||
Στην Επικοινωνία με τους φοιτητές: | - Ανακοινώσεις, εξεταστέα ύλη, βοηθήματα, επίλυση αποριών, ανάρτηση εργασιών, υποβολή εργασιών |
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ||||
Διαλέξεις | 39 ώρες | |||
Εκπόνηση Ατομικής Εργασίας | 50 ώρες | |||
Αυτοτελής μελέτη | 61 ώρες | |||
Σύνολο | 150 ώρες |
Διδακτέα Ύλη ανά Εβδομάδα (13 εβδομάδες) :
Περιεχόμενο μαθήματος ανά εβδομάδα:
1. Εισαγωγή στη Στρατηγική Διοίκηση. Περίγραμμα μαθήματος. Τι είναι Στρατηγική. Διοικητικές Λειτουργίες. Επισκόπηση της Εξέλιξης των Μεθόδων της Στρατηγικής Διοίκησης. Προγραμματισμένη και Αναδυόμενη Στρατηγική. Επιβαλόμενη Στρατηγική. Αναγκαιότητα Στρατηγικής.
2. Όραμα, Αποστολή Στόχοι Οικονομικής Μονάδας. Μοντέλο Σχηματισμού Στόχων Mintzberg. Στόχοι: φύση, χρησιμότητα, είδη. Διαδικασία Αναπροσαρμογής Στόχων.
3. Στρατηγική Ανάλυση Εξωτερικού Περιβάλλοντος Επιχείρησης (μίκρο και ευρύτερο μάκρο περιβάλλον). Υπόδειγμα PEST, PESTEL, Υπόδειγμα Πέντε Δυνάμεων του Porter. Υπόδειγμα SWOT.
4. Στρατηγική Ανάλυση Εσωτερικού Περιβάλλοντος Επιχείρησης. Η Θεωρία των Πόρων - Ικανοτήτων. Στρατηγική Κατάτμηση. Η Αλυσίδα της Αξίας. Benchmarking.
5. Τεχνικές Χαρτοφυλακίου για την Λήψη Στρατηγικών Αποφάσεων. Μήτρα της Boston Consulting Group. Πίνακας ADL. Πίνακας McK. Ο Κύβος Ρίσκου.
6. Εναλλακτικές Στρατηγικές. Στρατηγική Ανάπτυξης (ολοκλήρωσης, έντασης, διαφοροποίησης), Στρατηγική Περιστολής, Στρατηγική Σταθερότητας. Μέσα Υλοποίησης Στρατηγικών.
7. Υλοποίηση Στρατηγικών Ανάπτυξης μέσω Εξαγορών και Συγχωνεύσεων. Στρατηγική Διεθνοποίησης.
8. Βασικές Χρηματοοικονομικές Καταστάσεις. Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων (οριζόντια, κάθετη ανάλυση, ανάλυση με χρηματοοικονομικούς αριθμοδείκτες, νεκρό σημείο).
9. Αξιολόγηση Επενδύσεων. Παρούσα και Μελλοντική Αξία. Κριτήρια Αξιολόγησης που Λαμβάνουν Υπόψη τους τη Διαχρονική Αξία του Χρήματος. Ανάλυση Ευαισθησίας. Δέντρα Απόφασης.
10. Πρότυπο Κόστος. Απόκλιση Κόστους. Ανάλυση Αποκλίσεων.
11. Καινοτομία. Ανάλυση Στρατηγικών γαι την Καινοτομία. Τεχνολογική Στρατηγική. Ανάπτυξη Προϊόντων.
12. Αξιολόγηση Στρατηγικής. Πίνακας Ισορροπημένης Στοχοθεσίας. Μέθοδος STAIR.
13. Παρουσίαση εργασίων.
Αλλα Σχόλια για την Οργάνωση της Διδασκαλίας :
Η διδασκαλία του μαθήματος βασίζεται σε διαλέξεις καθώς και σε παρουσίαση μελετών περίπτωσης. Με αυτόν τον τροπο ενισχύεται η συζήτηση και παροτρύνεται η συμμετοχή των φοιτητών. Η ενεργός συμμετοχή των φοιτητών, βοηθάει στην πληρέστερη κατανόηση των εννοιών του μαθήματος ενώ δίνεται τροφή για κριτική σκέψη.
(5) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση | ||||
Γραπτή Τελική Εξέταση | 70% | (Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής / Αντιστοίχηση) | ||
(Ερωτήσεις σύντομης απάντησης) | ||||
(Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας) | ||||
Ατομική Εργασία | 30% | (Δημόσια Παρουσίαση) | ||
(Διόρθωση Παραδομένης Εργασίας) |
Σχόλια για την Αξιολόγηση των Φοιτητών :
Η αξιολόγηση των φοιτητών περιελαμβάνει γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου καθώς και εκπόνηση ατομικής εργασίας. Η βαθμολόγηση γίνεται ως εξής:
-γραπτές εξετάσεις: 70% του τελικού βαθμού
-εργασία: 30% του τελικού βαθμού
Στο τέλος του εξαμήνου πραγματοποιείται παρουσίαση της εργασίας από τους φοιτητές, ενώ η εργασία παραδίδεται σε ηλεκτρονική μορφή. Τα θέματα των εργασιών έχουν ως στόχο την εξοικίωση των φοιτητών με τις έννοιες που πραγματεύονται στις διαλέξεις, ενώ ορίζονται κατόπιν συννενόησης.
(6) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Μιχαλόπουλος Μιχάλης, Γρηγορούδης Ευάγγελος, Ζοπουνίδης Κωνσταντίνος (2007) Στρατηγική των επιχειρήσεων,Εκδόσεις Κλειδάριθμος. Joe Tidd, John Bessant (2018) Στρατηγική Διοίκηση της Καινοτομίας, Επιμέλεια Έκδοσης Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης, Φώτιος Κίτσιος, Εκδόσεις Π. Χ. Πασχαλίδης. |