(1) ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης | ||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Μεταπτυχιακό | ||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | MBA0206 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 2ο |
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |
Διαλέξεις | 3 | ||
Σύνολο | 3 | 6 | |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Ειδίκευσης | ||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ | |||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ | Ελληνικά | ||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Όχι | ||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://www.eclass.tuc.gr/courses/MPD311/ |
(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
|
Γενικές Ικανότητες |
|
(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Τυπολογία χρηματοοικονομικών αποφάσεων, Χρηματοοικονομικοί στόχοι επιχειρήσεων και οργανισμών, Ο πολυδιάστατος χαρακτήρας των χρηματοοικονομικών αποφάσεων, Χρηματοοικονομική μοντελοποίηση, Αναλυτικές μεθοδολογίες λήψης χρηματοοικονομικών αποφάσεων, Αξιολόγηση χρηματοοικονομικών επιδόσεων επιχειρήσεων και οργανισμών, Εναλλακτικές μορφές χρηματοδότησης, Venture capital. |
(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Εξ αποστάσεως εκπαίδευση |
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | ||||
Στη Διδασκαλία: | - Διαφάνειες, χρήση λογισμικού για παρουσίαση μεθοδων λήψης αποφάσεων, χρήση υπηρεσίας τηλεδιάσκεψης | |||
Στην Επικοινωνία με τους φοιτητές: | - Ανακοινώσεις, εξεταστέα ύλη, βοηθήματα, επίλυση αποριών, ανάρτηση εργασιών, υποβολή εργασιών |
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ||||
Διαλέξεις | 39 ώρες | |||
Εκπόνηση Ατομικής Εργασίας | 50 ώρες | |||
Αυτοτελής μελέτη | 61 ώρες | |||
Σύνολο | 150 ώρες |
Διδακτέα Ύλη ανά Εβδομάδα (13 εβδομάδες) :
Περιεχόμενο μαθήματος ανα εβδομάδα:
1. Περίγραμμα Μαθήματος. Η Σύγχρονη Χρηματοοικονομική Επιστήμη. Χρηματοοικονομικοί Κίνδυνοι. Τυπολογία Χρηματοοικονομικών Αποφάσεων. Μοντέλα Χρηματοοικονομικών Αποφάσεων. Πολυκριτήρια Ανάλυση, ιστορική αναδρομή. Μεθοδολογικά Ρεύματα. Πολυκριτήρια Ανάλυση και Χρηματοοικονομικές Αποφάσεις. Το Αντικείμενο της Απόφασης. Ορισμός Κριτηρίων.
2. Επισκόπηση Πολυκριτήριων Μεθοδολογιών. Συναρτήσεις αξιών. Ανάπτυξη Πολυκριτήριων Μοντέλων. Διαχείριση Χαρτοφυλακίων.
3. Πιστωτικός Κίνδυνος. Μοντέλα Πιστοληπτικής Αξιολόγησης. Προβλεπτική Ισχύς των Μοντέλων. Σφάλματα Ταξινόμησης. Ανάπτυξη Μοντέλου.
4. Εξαγορές και Συγχωνεύσεις. Κριτήρια. Μεταβλητές. Μέτρηση Απόδοσης Εξαγορών. Τεχνικές και Μοντέλα Εκτίμησης Κινδύνου Πτώχευσης Επιχειρήσεων.
5. Επενδύσεις σε Κεφάλαια Υψηλού Επιχειρηματικού Κινδύνου (Venture Capital). Λήψη Απόφασης και Κριτήρια. Παρουσίαση Ερευνών. Εναλλακτικές Μορφές Χρηματοδότησης.
6. Αξιολόγηση Τραπεζικών Ιδρυμάτων και Υποκαταστημάτων. Μεθοδολογίες. Κριτήρια Αξιολόγησης. Παρουσίαση εφαρμογής.
7. ESG Investing. ESG και Διαχείριση Κινδύνων. Επίδραση ESG σε Αξιολογήσεις Επιχειρήσεων. Πολλαπλά Κριτήρια γαι την Αξιολόγηση Επενδύσεων ESG.
8. Παρουσίαση Ολοκληρωμένων Πληροφοριακών Συστημάτων για την Υποστήριξη Αποφάσεων (FINCLAS, FINEVA).
9. Θεωρία Σχέσεων Υπεροχής. Παρουσίαση των Μεθόδων της Οικογένειας ELECTRE. Παρουσίαση Μεθοδολογίας PROMETHEE II. Περιπτώση Εφαρμογής.
10. Σύγκριση Αποδοτικότητας Μονάδων Απόφασης. Παραμετρικές και μη Παραμετρικές Μεθοδολογίες. Ανάλυση Μεθοδολογίας Περιβάλλουσας Ανάλυσης Δεδομένων. Προσδιορισμός Πηγών μη Αποτελεσματικότητας. Παράδειγμα Εφαρμογής.
11.Προσθετικά Μοντέλα Απόφασης. Μοντελοποίηση. Ταξινόμηση με Χρήση της Μεθοδολογίας UTADIS. Προβλήματα Ταξινόμησης. Αξιολόγηση Διακριτικής Ικανότητας Μοντέλων.
12. Παρουσίαση εργασιών.
13. Παρουσίαση εργασιών.
Αλλα Σχόλια για την Οργάνωση της Διδασκαλίας :
Η διδασκαλία του μαθήματος βασίζεται σε διαλέξεις καθώς και σε παρουσίαση ολοκληρωμένων πληροφοριακών συστημάτων που αφορούν στη λήψη χρηματοοικονομικών αποφάσεων, μέσα από περιπτώσεις εφαρμογής τους. Με αυτόν τον τρόπο ενισχύεται η κατανόηση των εννοιών του μαθήματος και οι φοιτητές εξοικοιώνονται με τη χρήση των μεθοδολογιών.
(5) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση | ||||
Γραπτή Τελική Εξέταση | 50% | (Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής / Αντιστοίχηση) | ||
(Ερωτήσεις σύντομης απάντησης) | ||||
(Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας) | ||||
Ατομική Εργασία | 50% | (Δημόσια Παρουσίαση) | ||
(Διόρθωση Παραδομένης Εργασίας) |
Σχόλια για την Αξιολόγηση των Φοιτητών :
Η αξιολόγηση των φοιτητών περιελαμβάνει γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου καθώς και εκπόνηση ατομικής εργασίας. Η βαθμολόγηση γίνεται ως εξής:
-γραπτές εξετάσεις: 50% του τελικού βαθμού
-εργασία: 50% του τελικού βαθμού
Στο τέλος του εξαμήνου πραγματοποιείται παρουσίαση της εργασίας από τους φοιτητές, ενώ η εργασία παραδίδεται σε ηλεκτρονική μορφή. Τα θέματα των εργασιών έχουν ως στόχο την εξοικίωση των φοιτητών με τα θέματα και τις μεθοδολογίες που πραγματεύονται στις διαλέξεις, ενώ ορίζονται κατόπιν συννενόησης.
(6) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Ζοπουνίδης Κωνσταντίνος, Μιχάλης Δούμπος, Ευάγγελος Γρηγορούδης (2022) Μεθοδολογίες Σχέσεων Υπεροχής για τη Λήψη Αποφάσεων με Πολλαπλά Κριτήρια, εκδόσεις Κλειδάριθμος. Δούμπος Μιχάλης, Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης (2021) Πολυκριτήρια Υποστήριξη ΑΠοφάσεων σε Επιχειρήσεις και Οργανισμούς, εκδόσεις Αλέξανδρος ΙΚΕ. |