Slide background

Μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Επιχειρήσεων

Master in Business Administration (M.B.A.)

Slide background

Μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Επιχειρήσεων

Master in Business Administration (M.B.A.)

Slide background

Μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Επιχειρήσεων

Master in Business Administration (M.B.A.)

Slide background

Μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Επιχειρήσεων

Master in Business Administration (M.B.A.)

(1) ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ  Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ  Μεταπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  MBA0205  ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ  2ο
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις 3  
Σύνολο 3 6
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Ειδίκευσης
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS   Όχι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)  https://www.eclass.tuc.gr/courses/MPD307/

 

(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

 Μαθησιακά Αποτελέσματα

 Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  •  Αναγνωρίζει τεχνολογίες διαδικτύου
  •  Επιλέγει επιχειρηματικά μοντέλα ηλεκτρονικού εμπορίου
  •  Εφαρμόζει στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ
  •  Αξιολογεί εναλλακτικές στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ,
  •  Διακρίνει ζητήματα ηθικής, ιδιωτικότητας και πνευματικής ιδιοκτησίας στο ηλεκτρονικό εμπόριο
  •  Διαχειρίζεται θέματα ασφάλειας στο ηλεκτρονικό εμπόριο
  •  Μετράει την απόδοση μίας εκστρατείας ψηφιακού μάρκετινγκ
  •  Κατανοεί τα μοναδικά τεχνολογικά χαρακτηριστικά του ηλεκτρονικού εμπορίου
  •  Διατυπώνει μια πολιτική ασφάλειας για το ηλεκτρονικό εμπόριο
  •  Αναπτύσει την ηλεκτρονική παρουσία μίας επιχείρησης με χρήση τεχνολογιών διαδικτύου
  •  Αναλύει τους βασικούς τύπους ηλεκτρονικού εμπορίου
  •  Εξασκείται στη διενέργεια ψηφιακών ερευνών αγοράς και ανάλυσης ανταγωνισμού
  •  Συγκεντρώνει διαδικτυακά δεδομένα και δεδομένων κοινωνικών δικτύων για αναγνώριση τάσεων και ευκαιριών
  •  Χρησιμοποιεί μεθόδους και λογισμικό ανάλυσης δεδομένων για την εξαγωγή συμπερασμάτων
  •  Δημιουργεί δείκτες σύγκρισης πεδίων και περιοχών
 Γενικές Ικανότητες
 
  •  Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  •  Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  •  Λήψη αποφάσεων
  •  Αυτόνομη εργασία
  •  Γραπτή επικοινωνία
  •  Προφορική επικοινωνία
  •  Εναλλακτική/Καινοτόμος σκέψη
  •  Χρήση Υπολογιστή
  •  Επίλυση προβλημάτων
  •  Διαχείριση αριθμητικών δεδομένων
  •  Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
 

 

(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Εισαγωγή στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και το Ηλεκτρονικό Εμπόριο: σύντομο ιστορικό, Intranet/Extranet/Internet, Παγκόσμιος Ιστός, πλατφόρμα φορητότητας, βασικοί τύποι ηλεκτρονικού εμπορίου, κύριες τάσεις. Επιχειρηματικά μοντέλα και σχετικές έννοιες: κατηγορίες επιχειρηματικών μοντέλων, συγκέντρωση κεφαλαίου, στρατηγικές τιμολόγησης, συστήματα πληρωμών, επίδραση στη βιομηχανία και τις επιχειρήσεις. Έννοιες μάρκετινγκ και διαφήμισης στο ηλεκτρονικό εμπόριο: προφίλ καταναλωτή, καταναλωτική συμπεριφορά, μάρκετινγκ μέσω μηχανών αναζήτησης, μάρκετινγκ διαφημίσεων προβολής, μάρκετινγκ μέσω email, κοινωνικό μάρκετινγκ, άλλες στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ (συνεργατικό, μεταδοτικό, αστραπιαίο, προσωπικό, με βάση την τοποθεσία), καταγραφή και ανάλυση δεδομένων στο διαδίκτυο, δείκτες μέτρησης. Η τεχνολογία του διαδικτύου: ιστορικό, τεχνολογικά συστατικά (IP, TCP/IP, HTTP, μεταγωγή πακέτων, δικτυακή υποδομή, ονόματα τομέα, DNS, URL, μοντέλο πελάτη-διακομιστή). Ανάπτυξη παρουσίας ηλεκτρονικού εμπορίου: κατασκευή και φιλοξενία ιστότοπου, επιλογή υλικού, σχεδιαστικές αρχές, παρουσία σε φορητές συσκευές. Τεχνολογίες Παγκόσμιου Ιστού: εισαγωγή στην HTML, εισαγωγή στην CSS, το πλαίσιο ανάπτυξης Bootstrap. Το περιβάλλον ασφάλειας: απειλές, λύσεις, κρυπτογραφία, προστασία καναλιών επικοινωνίας, διακομιστών και πελατών, πολιτικές διαχείρισης, νόμοι. Ηθικά, κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα: ζητήματα ηθικής, ιδιωτικότητα, πνευματική ιδιοκτησία, διακυβέρνηση. Συλλογή και ανάλυση δεδομένων αναζητήσεων/τάσεων στο διαδίκτυο. Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων κοινωνικής δικτύωσης επιχειρήσεων και επιχειρηματικής δραστηριότητας. Χρήση ανοιχτού λογισμικού για την ανάκτηση και ανάλυση διαδικτυακών δεδομένων.

 

(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

 ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ   Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
 ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Στη Διδασκαλία: -    Διενέργεια του μαθήματος με χρήση διαφανειών PowerPoint
-    Επίδειξη διαδικτυακών εφαρμογών
-    Χρήση πακέτων λογισμικού για ανάκτηση και ανάλυση διαδικτυακών δεδομένων
Στην Επικοινωνία με τους φοιτητές: -    Πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης E-Class
-    Επικοινωνία μέσω MS Teams ή Zoom για επίλυση αποριών
-    Email
 ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
 Διαλέξεις  39 ώρες
 Εκπόνηση Ομαδικής Εργασίας  45 ώρες
 Εκπόνηση Ατομικής Εργασίας  45 ώρες
 Μελέτη και ανάλυση Βιβλιογραφίας  25 ώρες
 Σύνολο  154 ώρες 


Διδακτέα Ύλη ανά Εβδομάδα (13 εβδομάδες) :

1ο Μάθημα - Εισαγωγή στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και το Ηλεκτρονικό Εμπόριο (σύντομο ιστορικό, τα μοναδικά τεχνολογικά χαρακτηριστικά, βασικοί τύπου ηλεκτρονικού εμπορίου, αποτίμηση και κύριες τάσεις). Επιχειρηματικά μοντέλα Ηλεκτρονικού Επιχειρείν και σχετικές έννοιες.
2o Μάθημα - Ψηφιακό μάρκετινγκ και διαφήμιση. Καταγραφή δεδομένων και μέτρηση απόδοσης.
3ο Μάθημα - Η τεχνολογία του διαδικτύου (εισαγωγή και ιστορικό, τα τεχνολογικά συστατικά του διαδικτύου: IP, TCP/IP, μεταγωγή πακέτων, δικτυακή υποδομή, ονόματα τομέα, μοντέλο πελάτη/διακομιστή, HTTP, περιηγητής ιστού, το σήμερα και το αύριο του διαδικτύου)
4o Μάθημα - Το περιβάλλον ασφάλειας και σχετικές απειλές. Λύσεις για την ασφάλεια στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
5ο Μάθημα - Ανάπτυξη παρουσίας ηλεκτρονικού εμπορίου (το όραμα, η υλοποίηση, επιλογή υλικού, σχεδιαστικές αρχές και σχετικά εργαλεία, παρουσία σε φορητές συσκευές). Ηθικά, κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα. Θέματα ιδιωτικότητας και πνευματικής ιδιοκτησίας.
6ο Μάθημα - Τεχνολογίες Παγκόσμιου Ιστού - Εισαγωγή στην HTML.
7ο Μάθημα - Τεχνολογίες Παγκόσμιου Ιστού - Εισαγωγή στην CSS. To πλαίσιο ανάπτυξης Bootstrap.
8ο Μάθημα - Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων κοινωνικής δικτύωσης επιχειρήσεων και επιχειρηματικής δραστηριότητας (1/2)
9ο Μάθημα – Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων κοινωνικής δικτύωσης επιχειρήσεων και επιχειρηματικής δραστηριότητας (2/2)
10ο Μάθημα - Συλλογή και ανάλυση δεδομένων αναζητήσεων/τάσεων στο διαδίκτυο (1/2)
11ο Μάθημα - Συλλογή και ανάλυση δεδομένων αναζητήσεων/τάσεων στο διαδίκτυο (2/2)
12ο Μάθημα – Χρήση ανοιχτού λογισμικού για την εξαγωγή και επεξεργασία δεδομένων διαδικτυακών αναζητήσεων (1/2)
13ο Μάθημα - Χρήση ανοιχτού λογισμικού για την εξαγωγή και επεξεργασία δεδομένων διαδικτυακών αναζητήσεων (2/2)

Αλλα Σχόλια για την Οργάνωση της Διδασκαλίας :

Παρέχεται μέσω του e-class συμπληρωματικό διδακτικό υλικό όπως ερευνητικές εργασίες σχετικές με το περιεχόμενο του μαθήματος.

 

(5) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

 Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση
 Ομαδική Εργασία   50%  (Δημόσια Παρουσίαση)
     (Προφορική Εξέταση)
     (Διόρθωση Παραδομένης Εργασίας) 
 Ατομική Εργασία  50%   (Διόρθωση Παραδομένης Εργασίας)


Σχόλια για την Αξιολόγηση των Φοιτητών :

Οι φοιτητές εκπονούν τρεις εργασίες στις οποίες εφαρμόζουν αυτά που διδάχθηκαν στα μαθήματα. Η πρώτη εργασία αφορά την ανάπτυξη ενός επιχειρηματικού μοντέλου ηλεκτρονικού εμπορίου και ψηφιακού μάρκετινγκ (50% του τελικού βαθμού). Η δεύτερη και η τρίτη εργασία αφορούν την συγκέντρωση και ανάλυση διαδικτυακών δεδομένων και δεδομένων κοινωνικών δικτύων (50% του τελικού βαθμού).

Η πρώτη εργασία παρουσιάζεται δημόσια στο τέλος τους εξαμήνου.

 

(6) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Laudon Kenneth, Traver Carol Guercio (2021), Ηλεκτρονικό Εμπόριο, 16η έκδοση (2021), ΠΑΠΑΣΩΤΗΡΙΟΥ
  • Chaffey Dave (2016). Ψηφιακές Επιχειρήσεις Και Ηλεκτρονικό Εμπόριο: Στρατηγική, Υλοποίηση Και Εφαρμογή, 6η Έκδοση, ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ
  • Βλαχοπούλου Μάρω, Δημητριάδης Σέργιος (2014), Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Μάρκετινγκ, ROSILI
  • ΒΑΛΣΑΜΙΔΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ, ΚΑΖΑΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ (2024), ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ, 2η Έκδοση, ΔΙΣΙΓΜΑ
  • Turban E., Whiteside J., King D., Outland J. (2024), Ηλεκτρονικό Εμπόριο με Έμφαση στα Κοινωνικά Δίκτυα, BROKEN HILL PUBLISHERS LTD
  • Ματσατσίνης Νικόλαος, Δελιάς Παύλος (επιμέλεια), Τσαφαράκης Στέλιος (2006). "Ηλεκτρονικό εμπόριο και Εικονικές Επιχειρήσεις". Πολυτεχνείο Κρήτης
  • Ματσατσίνης, Ν., Β. Γρηγορούδης, Χ. Γαγάνης, Κ. Ζοπουνίδης (2010), Ανάπτυξη και Λειτουργία Μικρο-Μεσαίων Επιχειρήσεων, Κλειδάριθμος (ΕΥΔΟΞΟΣ: 13594).
  • Νικόλαος Ματσατσίνης (2021), Επιχειρηματική Ευφυΐα, Αναλυτική και Ανάλυση Μεγάλων Δεδομένων για Λήψη Αποφάσεων (ΕΥΔΟΞΟΣ: 94702117).
  • Jennifer Kyrnin, Julie C. Meloni (2021), Μάθετε HTML 5, CSS και JavaScript Όλα σε Ένα, 3η έκδοση, ΓΚΙΟΥΡΔΑΣ
  • Jelassi, T., & Enders, A. & Martínez-López, F.J. (2014). Strategies for e-business: creating value through electronic and mobile commerce: concepts and cases. Third edition. Pearson Education
  • Mavragani A, Ochoa G, Tsagarakis KP (2018). Assessing the Methods, Tools, and Statistical Approaches in Google Trends Research: Systematic Review. J Med Internet Res 2018;20(11):e270, doi: 10.2196/jmir.9366
  • Grigoroudis, E., Y. Siskos (2002), Preference disaggregation for measuring and analysing customer satisfaction - The MUSA method, European Journal of Operational Research, vol. 143, pp. 148–170.
  • Tsironis, G., & Tsagarakis, K. P. (2023). Global online networking for circular economy companies in fashion, apparel, and textiles industries, the LinkedIn platform. Current Opinion in Green and Sustainable Chemistry, 41, 100809.
  • Caferra, R., Tsironis, G., Morone, A., Tsagarakis, K. P., Morone, P., & D’Adamo, I. (2023). Is the circular economy proposed as sustainability in firm mission statements? A semantic analysis. Environmental Technology & Innovation, 32, 103304.
  • Knäble, D., & Tsagarakis, K. P. (2024). ‘Made in Germany’how companies approach Circular Economy on Linked-In. European Planning Studies, 32(5), 927-951.
  • Tsironis, G., Daglis, T., & Tsagarakis, K. P. (2022). Social media and EU companies' engagement in circular economy: A LinkedIn approach. Sustainable production and consumption, 32, 802-816.
  • Tsironis, G., Daglis, T., & Tsagarakis, K. P. (2024). The 21 most practiced RE-s of circular economy from LinkedIn company profiles on a global scale. Resources, Conservation & Recycling Advances, 21, 200202.