(1) ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης | ||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Μεταπτυχιακό | ||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | MBA0205 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 2ο |
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |
Διαλέξεις | 3 | ||
Σύνολο | 3 | 6 | |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Ειδίκευσης | ||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ | |||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ | Ελληνικά | ||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Όχι | ||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://www.eclass.tuc.gr/courses/MPD307/ |
(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
|
Γενικές Ικανότητες |
|
(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Εισαγωγή στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και το Ηλεκτρονικό Εμπόριο: σύντομο ιστορικό, Intranet/Extranet/Internet, Παγκόσμιος Ιστός, πλατφόρμα φορητότητας, βασικοί τύποι ηλεκτρονικού εμπορίου, κύριες τάσεις. Επιχειρηματικά μοντέλα και σχετικές έννοιες: κατηγορίες επιχειρηματικών μοντέλων, συγκέντρωση κεφαλαίου, στρατηγικές τιμολόγησης, συστήματα πληρωμών, επίδραση στη βιομηχανία και τις επιχειρήσεις. Έννοιες μάρκετινγκ και διαφήμισης στο ηλεκτρονικό εμπόριο: προφίλ καταναλωτή, καταναλωτική συμπεριφορά, μάρκετινγκ μέσω μηχανών αναζήτησης, μάρκετινγκ διαφημίσεων προβολής, μάρκετινγκ μέσω email, κοινωνικό μάρκετινγκ, άλλες στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ (συνεργατικό, μεταδοτικό, αστραπιαίο, προσωπικό, με βάση την τοποθεσία), καταγραφή και ανάλυση δεδομένων στο διαδίκτυο, δείκτες μέτρησης. Η τεχνολογία του διαδικτύου: ιστορικό, τεχνολογικά συστατικά (IP, TCP/IP, HTTP, μεταγωγή πακέτων, δικτυακή υποδομή, ονόματα τομέα, DNS, URL, μοντέλο πελάτη-διακομιστή). Ανάπτυξη παρουσίας ηλεκτρονικού εμπορίου: κατασκευή και φιλοξενία ιστότοπου, επιλογή υλικού, σχεδιαστικές αρχές, παρουσία σε φορητές συσκευές. Τεχνολογίες Παγκόσμιου Ιστού: εισαγωγή στην HTML, εισαγωγή στην CSS, το πλαίσιο ανάπτυξης Bootstrap. Το περιβάλλον ασφάλειας: απειλές, λύσεις, κρυπτογραφία, προστασία καναλιών επικοινωνίας, διακομιστών και πελατών, πολιτικές διαχείρισης, νόμοι. Ηθικά, κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα: ζητήματα ηθικής, ιδιωτικότητα, πνευματική ιδιοκτησία, διακυβέρνηση. Συλλογή και ανάλυση δεδομένων αναζητήσεων/τάσεων στο διαδίκτυο. Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων κοινωνικής δικτύωσης επιχειρήσεων και επιχειρηματικής δραστηριότητας. Χρήση ανοιχτού λογισμικού για την ανάκτηση και ανάλυση διαδικτυακών δεδομένων.
(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Εξ αποστάσεως εκπαίδευση |
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | ||||
Στη Διδασκαλία: | - Διενέργεια του μαθήματος με χρήση διαφανειών PowerPoint - Επίδειξη διαδικτυακών εφαρμογών - Χρήση πακέτων λογισμικού για ανάκτηση και ανάλυση διαδικτυακών δεδομένων | |||
Στην Επικοινωνία με τους φοιτητές: | - Πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης E-Class - Επικοινωνία μέσω MS Teams ή Zoom για επίλυση αποριών |
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ||||
Διαλέξεις | 39 ώρες | |||
Εκπόνηση Ομαδικής Εργασίας | 45 ώρες | |||
Εκπόνηση Ατομικής Εργασίας | 45 ώρες | |||
Μελέτη και ανάλυση Βιβλιογραφίας | 25 ώρες | |||
Σύνολο | 154 ώρες |
Διδακτέα Ύλη ανά Εβδομάδα (13 εβδομάδες) :
1ο Μάθημα - Εισαγωγή στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και το Ηλεκτρονικό Εμπόριο (σύντομο ιστορικό, τα μοναδικά τεχνολογικά χαρακτηριστικά, βασικοί τύπου ηλεκτρονικού εμπορίου, αποτίμηση και κύριες τάσεις). Επιχειρηματικά μοντέλα Ηλεκτρονικού Επιχειρείν και σχετικές έννοιες.
2o Μάθημα - Ψηφιακό μάρκετινγκ και διαφήμιση. Καταγραφή δεδομένων και μέτρηση απόδοσης.
3ο Μάθημα - Η τεχνολογία του διαδικτύου (εισαγωγή και ιστορικό, τα τεχνολογικά συστατικά του διαδικτύου: IP, TCP/IP, μεταγωγή πακέτων, δικτυακή υποδομή, ονόματα τομέα, μοντέλο πελάτη/διακομιστή, HTTP, περιηγητής ιστού, το σήμερα και το αύριο του διαδικτύου)
4o Μάθημα - Το περιβάλλον ασφάλειας και σχετικές απειλές. Λύσεις για την ασφάλεια στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
5ο Μάθημα - Ανάπτυξη παρουσίας ηλεκτρονικού εμπορίου (το όραμα, η υλοποίηση, επιλογή υλικού, σχεδιαστικές αρχές και σχετικά εργαλεία, παρουσία σε φορητές συσκευές). Ηθικά, κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα. Θέματα ιδιωτικότητας και πνευματικής ιδιοκτησίας.
6ο Μάθημα - Τεχνολογίες Παγκόσμιου Ιστού - Εισαγωγή στην HTML.
7ο Μάθημα - Τεχνολογίες Παγκόσμιου Ιστού - Εισαγωγή στην CSS. To πλαίσιο ανάπτυξης Bootstrap.
8ο Μάθημα - Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων κοινωνικής δικτύωσης επιχειρήσεων και επιχειρηματικής δραστηριότητας (1/2)
9ο Μάθημα – Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων κοινωνικής δικτύωσης επιχειρήσεων και επιχειρηματικής δραστηριότητας (2/2)
10ο Μάθημα - Συλλογή και ανάλυση δεδομένων αναζητήσεων/τάσεων στο διαδίκτυο (1/2)
11ο Μάθημα - Συλλογή και ανάλυση δεδομένων αναζητήσεων/τάσεων στο διαδίκτυο (2/2)
12ο Μάθημα – Χρήση ανοιχτού λογισμικού για την εξαγωγή και επεξεργασία δεδομένων διαδικτυακών αναζητήσεων (1/2)
13ο Μάθημα - Χρήση ανοιχτού λογισμικού για την εξαγωγή και επεξεργασία δεδομένων διαδικτυακών αναζητήσεων (2/2)
Αλλα Σχόλια για την Οργάνωση της Διδασκαλίας :
Παρέχεται μέσω του e-class συμπληρωματικό διδακτικό υλικό όπως ερευνητικές εργασίες σχετικές με το περιεχόμενο του μαθήματος.
(5) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση | ||||
Ομαδική Εργασία | 50% | (Δημόσια Παρουσίαση) | ||
(Προφορική Εξέταση) | ||||
(Διόρθωση Παραδομένης Εργασίας) | ||||
Ατομική Εργασία | 50% | (Διόρθωση Παραδομένης Εργασίας) |
Σχόλια για την Αξιολόγηση των Φοιτητών :
Οι φοιτητές εκπονούν τρεις εργασίες στις οποίες εφαρμόζουν αυτά που διδάχθηκαν στα μαθήματα. Η πρώτη εργασία αφορά την ανάπτυξη ενός επιχειρηματικού μοντέλου ηλεκτρονικού εμπορίου και ψηφιακού μάρκετινγκ (50% του τελικού βαθμού). Η δεύτερη και η τρίτη εργασία αφορούν την συγκέντρωση και ανάλυση διαδικτυακών δεδομένων και δεδομένων κοινωνικών δικτύων (50% του τελικού βαθμού).
Η πρώτη εργασία παρουσιάζεται δημόσια στο τέλος τους εξαμήνου.
(6) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ