Slide background

Μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Επιχειρήσεων

Master in Business Administration (M.B.A.)

Slide background

Μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Επιχειρήσεων

Master in Business Administration (M.B.A.)

Slide background

Μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Επιχειρήσεων

Master in Business Administration (M.B.A.)

Slide background

Μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Επιχειρήσεων

Master in Business Administration (M.B.A.)

ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ

(1) ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Μεταπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ MBA0201 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 2ο
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις 3  
Σύνολο 3 6
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Ειδίκευσης
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://www.eclass.tuc.gr/courses/MPD306/

 

(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  •  Εξηγεί τη συμπεριφορά των καταναλωτών
  •  Εφαρμόζει τις γενικές αρχές σχεδιασμού μιας ποσοτικής/ποιοτικής έρευνας καταναλωτικής συμπεριφοράς
  •  Αναλύει δεδομένα με τεχνικές μονομεταβλητής/πολυμεταβλητής και επαγωγικής στατιστικής ανάλυσης
  •  Διατυπώνει τη συμπεριφορά των καταναλωτών σε συγκεκριμένα ερευνητικά ερωτήματα για ένα προϊόν
  •  Συνθέτει μια ολοκληρωμένη μελέτη συμπεριφοράς καταναλωτών για οποιοδήποτε προϊόν
Γενικές Ικανότητες
 
  •  Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  •  Αυτόνομη εργασία
  •  Ομαδική εργασία
  •  Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  •  Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  •  Γραπτή επικοινωνία
  •  Διαχείριση Χρόνου
  •  Χρήση Υπολογιστή
  •  Επίλυση προβλημάτων
  •  Διαχείριση αριθμητικών δεδομένων
 

(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Εισαγωγή στην Έρευνα Αγοράς, Συμπεριφορά Καταναλωτή, Διαδικασία Λήψης Αποφάσεων Καταναλωτή, τύποι Έρευνας Αγοράς, Βασικά εργαλεία Έρευνας Αγοράς, Δειγματοληψία, Ποσοτικές μέθοδοι Ανάλυσης, Ανάλυση Δεδομένων και ερμηνεία, Βασικά μοντέλα Συμπεριφοράς Καταναλωτή, Μετα-αγοραστική Συμπεριφορά Καταναλωτή.

(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Εξ αποστάσεως εκπαίδευση και με φυσική παρουσία
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Στη Διδασκαλία: -    χρήση πλατφόρμας τηλεδιάσκεψης
-    e-book
-    open archives
Στην Επικοινωνία με τους φοιτητές: -    email
-    chat
-    tele-conference meetings
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Διαλέξεις 39 ώρες
Εκπόνηση Ατομικής Εργασίας 12 ώρες
Αυτοτελής μελέτη 60 ώρες
Σεμινάρια 21 ώρες
Μελέτη και ανάλυση Βιβλιογραφίας 18 ώρες
Σύνολο 150 ώρες


Διδακτέα Ύλη ανά Εβδομάδα (13 εβδομάδες) :

1η εβδομάδα. Εισαγωγή στην έρευνα αγοράς και τη συμπεριφορά καταναλωτή
2η εβδομάδα. Διαδικασία λήψης απόφασης καταναλωτή
3η εβδομάδα. Το ερωτηματολόγιο της έρευνας
4η και 5η εβδομάδα. Εισαγωγή στην έρευνα
6η και 7η εβδομάδα. Δειγματοληψία
8η - 13η εβδομάδα Τεχνικές και μέθοδοι ποσοτικής ανάλυσης

(5) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση
Γραπτή Τελική Εξέταση 70% (Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής / Αντιστοίχηση)
    (Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας)
    (Ερωτήσεις επίλυσης προβλημάτων)
Ατομική Εργασία 30% (Διόρθωση Παραδομένης Εργασίας)


Σχόλια για την Αξιολόγηση των Φοιτητών :

Η αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται με (α) γραπτή - ηλεκτρονική εξέταση στο τέλος εξαμήνου (70%) και (β) για το 30% οι φοιτητές έχουν να επιλέξουν είτε την παράδοση 3 ατομικών ασκήσεων από τις 5 που δίδονται συνολικά είτε να παραδόσουν 2 μικρές ομαδικές ασκήσεις.

Για την ενεργητική συμμετοχή των φοιτητών δίδονται τα εξής (διαμορφωτική αξιολόγηση χωρίς βαθμό)
1. Δύο άρθρα για μελέτη, τα οποία συζητούν οι φοιτητές στο 2ο μάθημα.
2. Μία άσκηση για την ανάμιξη των καταναλωτών στη λήψη απόφασης, την οποία συζητούν οι φοιτητές στο 3ο μάθημα.
3. Μία άσκηση για τα πλεονεκτήματα/μειονεκτήματα των προσωπικών συνεντεύξεων ή τηλεφωνικών κλπ σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, τις οποίες συζητούν οι φοιτητές στο 4ο μάθημα.
4. Ορισμένοι προβληματισμοί για τη δειγματοληψία την οποία συζητούν οι φοιτητές στο 8ο μάθημα.
5. Αρχεία δεδομένων στο E-Class για ποσοτικές αναλύσεις, τις οποίες παρουσιάζουν οι φοιτητές από το 9ο έως και το 13ο μάθημα.

(6) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

e-Book: Χαλικιάς, Μανωλέσου & Λάλου (2015). Μεθοδολογία Έρευνας και Εισαγωγή στη Στατιστική Ανάλυση Δεδομένων.
Βιβλίο Γ. Σιώμκος (2011). Συμπεριφορά Καταναλωτή & Στρατηγική Μάρκετινγκ. Εκδόσεις Σταμούλης, Αθήνα.
Βιβλίο J. Fahy & D. Jobber (2014). Αρχές Μάρκετινγκ, Επιμέλεια Στ.Τσαφαράκης. Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα.
Διαλέξεις ΑΠΘ από Χρ. Μπουτσούκη, Συμπεριφορά Καταναλωτή, Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα από τη διεύθυνση opencourses.auth.gr/courses/OCRS275/
Alan Bryman (2017). Μέθοδοι κοινωνικής έρευνας. Εκδ. Gutenberg, Αθήνα.