(1) ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης | ||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Μεταπτυχιακό | ||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | MBA02015 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 2ο |
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |
Διαλέξεις | 3 | ||
Σύνολο | 3 | 6 | |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Ειδίκευσης | ||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ | |||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ | Ελληνικά | ||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Όχι | ||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://www.eclass.tuc.gr/courses/MPD316/ |
(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
|
Γενικές Ικανότητες |
|
(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Θεωρητικές αρχές και πλαίσια ανάλυσης της ασφάλειας εργασίας, πρότυπα διαχείρισης της ασφάλειας (ISO 18001) και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ISO 14000), επιθεώρηση εργασίας, επιχειρησιακή κουλτούρα για την ασφάλεια, παράγοντες που επηρεάζουν την ανθρώπινη εργασία, εργονομική ανάλυση εργασίας, επεξεργασία πληροφοριών απο τον άνθρωπο και νοητικές διεργασίες, ανάλυση καθηκόντων και ανθρώπινης αξιοπιστίας τεχνικές εκτίμησης επικινδυνότητας, προγράμματα διερεύνησης ατυχημάτων, υπολογισμός κόστους ατυχημάτων, ενδο-επιχειρησιακές επικοινωνίες για την ασφάλεια στις επιχειρήσεις, αξιολόγηση δεικτών ασφάλειας, διαχείριση καταστάσεων εκτάκτου ανάγκης. |
(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Εξ αποστάσεως εκπαίδευση |
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | ||||
Στη Διδασκαλία: | - Video με ατυχήματα και ασκήσεις, Ηλεκτρονικές διαφάνειες | |||
Στην Επικοινωνία με τους φοιτητές: | - e class |
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ||||
Διαλέξεις | 39 ώρες | |||
Εκπόνηση Ατομικής Εργασίας | 30 ώρες | |||
Αυτοτελής μελέτη | 50 ώρες | |||
Μελέτη και ανάλυση Βιβλιογραφίας | 21 ώρες | |||
Διαδραστική διδασκαλία | 10 ώρες | |||
Σύνολο | 150 ώρες |
Διδακτέα Ύλη ανά Εβδομάδα (13 εβδομάδες) :
1. Θεωρητικές αρχές και πλαίσια ανάλυσης της ασφάλειας εργασίας,
2. Πρότυπα διαχείρισης της ασφάλειας (ISO 18001) και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ISO 14000),
3. Εργασίας, επιχειρησιακή κουλτούρα για την ασφάλεια,
4. Παράγοντες που επηρεάζουν την ανθρώπινη εργασία,
5. Εργονομική ανάλυση εργασίας,
6. Επεξεργασία πληροφοριών απο τον άνθρωπο και νοητικές διεργασίες,
7. Ανάλυση ανθρώπινης αξιοπιστίας
8. Τεχνικές εκτίμησης επικινδυνότητας,
9. Προγράμματα διερεύνησης ατυχημάτων,
10. Υπολογισμός κόστους ατυχημάτων,
11. Ενδο-επιχειρησιακές επικοινωνίες για την ασφάλεια στις επιχειρήσεις,
12. Αξιολόγηση δεικτών ασφάλειας,
13. Διαχείριση καταστάσεων εκτάκτου ανάγκης.
(5) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση | ||||
Γραπτή Τελική Εξέταση | 50% | (Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής / Αντιστοίχηση) | ||
(Ερωτήσεις επίλυσης προβλημάτων) | ||||
Ατομική Εργασία | 50% | (Προφορική Εξέταση) | ||
(Διόρθωση Παραδομένης Εργασίας) |
(6) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία: Θ. Κοντογιάννης (2021). Εργονομία και Συστήματα Διαχείρισης της Ασφάλειας και Υγείας. Εκδόσεις Τζιόλας. Θεσ/νικη. - Συναφής Βιβλιογραφία (μερική κάλυψη): Steven Shorrock and Claire Williams (2016). Human Factors and Ergonomics in Practice: Improving System Performance and Human Well-Being in the Real World. CRC Press Proctor, Robert W. and Zandt, Trisha Van (2017). Human Factors in Simple and Complex Systems, CRC Press - Συναφή επιστημονικά περιοδικά: Safety Science Journal of Safety Research Reliability Engineering & System Safety |