(1) ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης | ||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Μεταπτυχιακό | ||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | MBA02011 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 2ο |
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |
Διαλέξεις | 3 | ||
Σύνολο | 3 | 6 | |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Ειδίκευσης | ||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ | |||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ | Ελληνικά | ||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Όχι | ||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
|
Γενικές Ικανότητες |
|
(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Εισαγωγή: ιστορική εξέλιξη της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού (ΔΑΔ). Ανάλυση θέσης εργασίας (συνδυασμός απαιτήσεων του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος του οργανισμού). Περίγραμμα θέσης εργασίας - συνδυασμός της ανάλυσης εργασίας με τα προσόντα του ανθρώπινου παράγοντα (job description). Μέθοδοι αξιολόγησης της θέσης εργασίας και της εκτέλεσης των καθηκόντων που απορρέουν από αυτή από τον εργαζόμενο. Δυναμική εξέλιξη των θέσεων εργασίας. Τηλεργασία. Ασφάλεια της εργασίας. Σχεδιασμός οργανωτικής δομής. Εκπαίδευση και ανάπτυξη του ανθρωπίνου δυναμικού. Συζήτηση μελετών περίπτωσης (case studies). Εκπόνηση ατομικής εργασίας. |
(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Εξ αποστάσεως εκπαίδευση |
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | ||||
Στη Διδασκαλία: | - Διαφάνειες | |||
Στην Επικοινωνία με τους φοιτητές: | - eClass |
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ||||
Διαλέξεις | 39 ώρες | |||
Εκπόνηση Ομαδικής Εργασίας | 41 ώρες | |||
Εκπόνηση Ατομικής Εργασίας | 50 ώρες | |||
Μελέτη και ανάλυση Βιβλιογραφίας | 20 ώρες | |||
Σύνολο | 150 ώρες |
Διδακτέα Ύλη ανά Εβδομάδα (13 εβδομάδες) :
1. Εισαγωγή στο πλαίσιο της διοίκησης του ανθρωπίνου δυναμικού.
2. Ανάλυση της εργασίας.
3. Περίγραμμα εργασίας Ι (Job description I)
4. Περίγραμμα εργασίας (Job description IΙ)
5. Αξιολόγηση της εργασίας Ι
6. Αξιολόγηση της εργασίας ΙΙ
7. Εκπαίδευση και Ανάπτυξη του ανθρωπίνου δυναμικού
8. Ασφάλεια της εργασίας
9. Σχεδιασμός οργανωτικής δομής Ι
10. Επανασχεδιασμός επιχειρησιακών διεργασιών Ι
11. Επανασχεδιασμός επιχειρησιακών διεργασιών ΙΙ
11. Δυναμική ομάδων εργασίας
12. Επιχειρηματική ευφυία και αξιολόγηση εργασίας ανθρωπίνού παράγοντα.
13. Μελλοντικές τάσεις στη διοίκηση ανθρωπίνου δυναμικού
(5) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση | ||||
Γραπτή Τελική Εξέταση | 70% | (Ερωτήσεις σύντομης απάντησης) | ||
Ατομική Εργασία | 30% | (Διόρθωση Παραδομένης Εργασίας) |
Σχόλια για την Αξιολόγηση των Φοιτητών :
Αξιολογείται η ικανότητα σύνθεσης της γνώσης ανάλογα με τα δεδομένα σε κάθε περίπτωση. Ενθαρρύνεται ο διάλογος κατά τη διάρκεια των διαλέξεων μέσω της εντατικής χρήσης μελετών περίπτωσης.
(6) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1. Βαξεβανίδου Μ. & Ρεκλείτης Π. (2019). Διοίκηση ανθρώπινων πόρων: Θεωρητικές και πρακτικές προσεγγίσεις. Αθήνα: Προπομπός 2. Μουστάκης Β. (2012). Διοικητική Τεχνολογία. Θεσσαλονίκη: Δίσιγμα 3. Κονταράτος Α. (1992). Η Τέχνη της Διοίκησης Επιχειρήσεων: Συνοπτικός Οδηγός. Αθήνα: Εκδόσεις ΕΛΚΕΠΑ (Εξαντλημένο). 4. Κονταράτος Α. (2007). Η Τέχνη της διοίκησης του ανθρώπινου δυναμικού. Αθήνα: Γκοβόστης 5. Beardwell, J. & Thompson, A. (2017). Human Resource Management, 8th Ed., Pearson 6. Journal: Human Resource Management (Wiley) 7. Journal: Academy of Management Annals 8. Journal: Organization Science |